Kako iskoristiti Google-ove besplatne alate za unapređenje poslovanja?

Kako iskoristiti Google-ove besplatne alate za unapređenje poslovanja?

16.03.2020.


Jeste li upoznati sa svim mogućnostima i alatima koje vam potpuno besplatno nudi Google?

Znate li kako funkcionira Google-ova tražilica te kako se najjednostavnije pojaviti među prvim rezultatima Google pretraga?

Jeste li svjesni koju važnost danas ima Google u promociji vaših smještajnih kapaciteta?

U nastavku vam donosimo odgovore na ova pitanja, ali i pregled svih Google-ovih alata koji su danas gotovo pa neophodni za uspješno poslovanje malih tvrtki, pa tako i privatnih iznajmljivača.

 

Ukratko o Google-u

 

Google je najposjećenija web stranica na svijetu. Primarno je to web tražilica koja indeksira milijarde web stranica kako bi servisirala i prikazala relevantne informacije korisnicima i to na temelju ključnih riječi i pojmova. Streloviti rast od svog osnivanja 1998. godine može zahvaliti popularizaciji i sve većoj dostupnosti i korištenju interneta, a danas ima udio od čak 92% na tržištu što mu daje apsolutni monopol nad svim pretragama na internetu. Ovo će se pokazati kasnije i kao ključan razlog zašto koristiti i iskoristiti ovu Google-ovu dominaciju na tržištu, kako bi efikasno, uspješno i besplatno promovirali svoje smještajne kapacitete. Sve to u cilju što više direktnih upita i rezervacija kako bi stavili fokus na samostalno poslovanje i ne ovisili o nekolicini agencija, njihovim uvjetima poslovanja i visokim provizijama te promjenjivim uvjetima na europskom i globalnom turističkom tržištu.

Osim najpoznatije usluge - osnovne tražilice (Google Search), Google je pokrenuo i nudi čitavu paletu vrlo korisnih proizvoda i usluga. Neke od najpoznatijih i najčešće korištenih usluga su: 

  • elektronska pošta (Gmail), 
  • alat za online predstavljanje tvrtke/smještajnog objekta na Google pretragama i Google kartama (Google My Business)
  • prijevod s drugih jezika (Google Translate), 
  • alat za upravljanje vremenom/rezervacijama (Google Calendar), 
  • pohrana dokumenata, podataka i fotografija u oblaku (Google Drive), 
  • razmjena videozapisa (YouTube), 
  • Google Dokumenti i Google Tablice (Google Docs, Google Sheets), 
  • karte i navigacija (Google Maps, Waze, Google Earth, Street View), 
  • trenutne poruke i video chat (Duo, Hangouts ), 
  • bilješke (Google Keep), 
  • organiziranje i uređivanje fotografija (Google Photos)…

Gotovo sve ove usluge su besplatne, a za uzvrat Google prikuplja podatke o vama te na temelju vaših pretraga i ponašanja vam servira oglase putem svoje usluge AdWords. To je ujedno i jedna od najvećih kritika Google-u, jer najčešće ne poštuje privatnost svojih korisnika. Osim pitanja privatnosti, Google dobiva vrlo često kritike zbog agresivnog izbjegavanja poreza, povrede neutralnosti pretraživanja i autorskih prava te cenzure rezultata pretraživanja i sadržaja. Mi ćemo se, naravno, fokusirati na sve one korisne aspekte Google-a koje mogu uvelike pomoći privatnim iznajmljivačima u Hrvatskoj da znatno poboljšaju vidljivost na internetu te unaprijede svoje poslovanje. Cilj svakog iznajmljivača je optimalna popunjenost i zarada, a to se može postići kroz veću online vidljivost i lakšu direktnu komunikaciju s gostima i to uz pomoć sljedećih Google-ovih alata;

 

1. Gmail

 

Email adresa je jedan od osnovnih alata komunikacije između Vas i gostiju, stoga je potrebno imati vrlo pouzdan, brz i siguran email servis. Gmail je jedan od najpopularnijih email servisa u svijetu te ujedno i najčešće korištenih i to ne bez razloga. U nastavku nabrajamo nekoliko razloga zbog kojih preporučujemo otvaranje i korištenje Gmail-a kao glavne email adrese za komunikaciju s gostima;

  • Potpuno je besplatan - Gmail, poput drugih Google-ovih usluga je besplatan i konstantno se radi na unaprjeđenju usluge tako da uvijek možete očekivati jedan od najboljih email servisa na tržištu.
  • 15 GB prostora za pohranu - Prostor za pohranu e-pošte je gotovo neograničen (15 GB je jako puno za pohranu email-ova), tako da ne morate brinuti o prenatrpanoj ili punoj ulaznoj pošti (inbox-u). Stariji email servisi koji su bili vrlo popularni u Hrvatskoj prije desetak i više godina i koje nažalost još uvijek dobar dio iznajmljivača koristi kao što su: net.hr, ht.hr, t-com.hr, inet.hr su loši upravo zbog vrlo malog i ograničenog prostora za pohranu e-pošte. Kada dostignu limit, nova pošta i novi upiti gostiju jednostavno više ne stižu u ulaznu poštu (inbox), stoga se propuštaju vrlo vrijedne prilike za rezervacije.
  • Pregledavanje i primanje e-pošte u svakom trenutku – Osim na računalu ili tabletu, možete upotrebljavati Gmail aplikaciju na mobilnom uređaju za pristup e-pošti s bilo kojeg mjesta.
  • Ne volite neželjenu poštu (SPAM)? Ni mi. – Gmail blokira neželjenu poštu (SPAM) prije dolaska u pristiglu poštu (inbox). Ako neželjena poruka ipak završi u vašem e-poštanskom sandučiću, možete ju trajno blokirati tako da je prijavite kao neželjenu poštu. Također vrlo je važno provjeriti SPAM folder (Neželjena pošta) u situaciji da Gmail pogrešno označi neku e-poštu ili upit od gosta kao SPAM, onda je potrebno takvu poruku označiti da nije SPAM i ubuduće će dolaziti u vaš poštanski sandučić (inbox).

Neželjena pošta u Gmail-u

Kao što je označeno na slici, potrebno je ući u datoteku Neželjena pošta (SPAM) i provjeriti svu dobivenu poštu. Ako neka od njih nije neželjena pošta, kliknite desni klik na poštu koju ste dobili i kliknite na opciju „Nije neželjena pošta“.

  • Lako i brzo pretraživanje čitave e-pošte – Koristite Google pretraživanje unutar Gmail-a da biste pronašli točnu poruku koju želite, bez obzira kada je poslana ili primljena. Ne morate trošiti vrijeme na razvrstavanje e-pošte, samo upišite ključne riječi u pretragu i Gmail će pronaći traženu poruku/upit.
  • Ugrađeni chat: tekst, glas ili video – Samo jednim klikom možete čavrljati u Gmail-u s osobama kojima već šaljete e-poštu ili odgovarati na poruke e-pošte putem chat-a. Čak možete razgovarati licem u lice s Gmail glasovnim i videochat-om. Sve što trebate je web-kamera i mali programski dodatak kojem treba nekoliko sekundi za instalaciju. 
  • Sigurnost – Baš kao i na web-lokacijama banaka i kreditnih kartica, Gmail koristi HTTPS enkripciju kako bi vaša e-pošta bila sigurna.

Gmail adresa je potrebna kako biste se prijavili na brojne druge usluge poput Google MyBusiness-a, Google Drive-a, Google Docs-a…. Ako koristite neke od starih email servisa koji imaju brojne limite poput net.hr, ht.hr, t-com.hr, inet.hr, preporučujemo vam da se prebacite na Gmail te da na svim portalima i društvenim mrežama gdje se oglašavate ažurirate vašu novu email adresu na koju će pristizati svi upiti gostiju.

 

2. Google My Business

 

Google My Business (Google Moj Posao) je besplatan i jednostavan alat koji omogućuje tvrtkama s fizičkim prodajnim mjestima (uključujući i smještajne objekte) upravljanje načinom na koji se prikazuju na Google pretraživanju te na Google kartama. Ovo je jako važno za sve vlasnike privatnog smještaja jer s Google My Business-om vaš smještajni objekt ima priliku za odličan on-line brending, besplatni marketing i direktan pristup svim gostima koji pretražuju smještaj na internetu. Nezamjenjiv alat za male poduzetnike poput privatnih iznajmljivača, a neke od glavnih prednosti ovoga alata su:

  • olakšava pronalazak vaše fizičke lokacije

Jedna od najvažnijih stvari je da vas gosti mogu lako pronaći bilo to u virtualnom svijetu (dok pretražuju smještaj na svojim računalima i pametnim telefonima) ili u stvarnom svijetu (dok putuju na svoje odredište automobilom), jer vaša lokacija je točno označena na Google Kartama (Google Maps) uz sve potrebne informacije.

  • drastično povećava vidljivost vašeg smještajnog objekta u pretraživanjima

Na primjer upišete li u tražilicu „apartments Primošten“, na prvoj stranici rezultata Google pretraživanja, iznad organskih unosa i plaćenih oglasa, primijetit ćete Google element koji uključuje kartu i nekoliko oglasa. Ako imate otvoren i potvrđen Google My Business račun, onda imate mogućnost pojaviti se među prikazanim oglasima. Odnosno imate mogućnost biti prvi rezultat (ili među prvima) u Google pretragama prema ključnim riječima što donosi veliki broj klikova gostiju, a time i direktnih upita! Gosti koji kliknu na vaš My Business profil će vidjeti osnovne informacije o vašem oglasu te vam mogu poslati direktni upit. Kako bi vidjeli sve detaljne informacije o vašem smještaju, važno je imati vlastitu web stranicu i postaviti link unutar vašeg My Business profila.

    Google My Business prikaz rezultata u tražilici

  • prikazuje mnoštvo korisnih informacija i olakšava gostima da ostave recenzije

Nakon što otvorite My Business korisnički račun obavezno dodajte sve tražene informacije poput imena, kategorije, lokacije, broja telefona, linka na vlastitu web stranicu, radnog vremena, fotografija... Nakon što potvrdite svoj korisnički račun My Business omogućuje gostima da vrlo lako ostave recenzije. Zamolite goste da vam ostave ocjene nakon svog boravka, te odgovorite na njih. Ocjene gostiju će znatno poboljšati pozicioniranje (ranking) na Google tražilici, a ujedno će i pomoći da se novi gosti odluče upravo u vašem smještaju provesti svoj sljedeći odmor.

Kako otvoriti korisnički račun na Google My Business-u?

  1. Jednostavno se prijavite u Google My Business. Ako već imate otvoren Gmail račun, onda je prijava automatska, a ako ga nemate, onda se potrebno prvo registrirati.
  2. Unesite sve tražene podatke (naziv, radno vrijeme, kontakt podatke, kategoriju posla, lokaciju…)
  3. Unesite što više kvalitetnih fotografija koje najbolje predstavljaju vaš smještaj, a ne zaboravite unijeti i opise fotografija.
  4. Potvrdite svoj račun na Google My Business-u. Najlakši (i najvjerojatniji) način kojeg će od vas tražiti Google da potvrdite svoju tvrtku/smještajni objekt biti će slanjem razglednice na vašu adresu s jedinstvenim kodom. Google neće prikazati vaš unos dok god vaša tvrtka/smještajni objekt ne budu potvrđeni, stoga je ovo ključni korak - pažljivo slijedite sve upute prilikom unosa podataka i prilikom prijave za potvrdu korisničkog računa.
  5. Nakon uspješno potvrđenog korisničkog računa, zamolite goste da vam ostave recenzije i ocjenu nakon svog boravka, te odgovorite na njih. Ocjene gostiju će znatno poboljšati pozicioniranje (ranking) na tražilici, a ujedno će i pomoći da se drugi gosti odluče baš za vaš smještaj.
  6. Stavite link na vlastitu web stranicu i vodite računa da je web stranica ažurirana, da je prilagođena za mobitele (mobile friendly), te da je optimizirana za tražilice (SEO friendly)
  7. Provjeravajte statistiku i ažurirajte vaš My Business korisnički račun bar jednom mjesečno što je znak za Google da vam je stalo do poslovanja, te će on ujedno i nagraditi takav odnos s boljim pozicioniranjem (ranking-om)

Što možete očekivati od Google My Business-a?

My Business je danas nezamjenjiv alat kako za male poduzetnike, tako i za privatne iznajmljivače koji će vam uvelike pomoći da vas gosti vrlo lako pronađu u nepreglednoj šumi rezultata na internetu. Jednom kada se počnete pojavljivati u rezultatima relevantnih pretraga, osjetit ćete veliku razliku u broju posjeta vašem My Business profilu i vašim web stranicama, a samim time i znatno većem broju direktnih upita i direktnih rezervacija. Također vaša lokacija će biti točno označena na Google kartama što će nadalje unaprijediti i olakšati vaše poslovanje, a gosti će vas lakše pronaći i imati veće povjerenje ako dolaze prvi put. Ovo je vrlo isplativa investicija koja će vam uzeti tek sat ili dva vremena mjesečno za postavljanje i održavanje vlastitog poslovnog profila, a potencijalna dobit može biti višestruko veća u obliku direktnih rezervacija koje pristižu tijekom cijele godine.

 

3. Google Translate (Google Prevoditelj)

 

Kvalitetna komunikacija s gostima je jedan od najvažnijih preduvjeta za uspješno poslovanje iznajmljivača. Zahvaljujući besplatnom Google Prevoditelju iznajmljivači dobivaju mogućnost komunicirati s gostima iz cijele Europe i svijeta na njihovom materinjem jeziku. Veliki broj stranih gostiju, ali i iznajmljivača u Hrvatskoj govori samo svoj materinji jezik, stoga je ovakav alat neophodan u direktnoj komunikaciji, dogovaranju svih uvjeta rezervacije i naposljetku u ophođenju s gostima prilikom boravka u smještaju. Alternativa Google Prevoditelju je Bing Translator, koji je razvio Microsoft, međutim iz iskustva možemo reći da je Google Prevoditelj ipak znatno bolji i napredniji alat za prevođenje, stoga ga i preporučujemo svim iznajmljivačima.

Prirodniji prijevodi slični ljudskom govoru uz Google Prevoditelj

Google Prevoditelj je besplatna usluga strojnog višejezičnog prevođenja koju je razvio Google, a koja osim tekstova prevodi govor, slike i web stranice iz jednog jezika u drugi. Trenutno podržava više od 100 jezika, te služi više od 200 milijuna korisnika na dnevnoj bazi. Do nedavno je Google je koristio statistički strojni prijevod, koji je koristio velike statističke modele za prijevod teksta. Danas Google poduzima velike korake naprijed u on-line prijevodima i to pomoću Neuralnog strojnog prevođenja (Neural Machine Translation). Neuralno strojno prevođenje je potpuno novi pristup prevođenju, gdje se u obzir uzimaju cijele rečenice, zatim algoritam pokušava shvatiti njihov kontekst, te nakon toga za njih nudi adekvatan prijevod. Novi algoritam koristi znatno širi kontekst kako bi uspio shvatiti najrelevantniji prijevod, koji se nakon toga uređuje i prilagođava tako da bude što sličniji ljudskom govoru uz ispravnu gramatiku. Budući da je lakše razumjeti svaku rečenicu, prevedeni odlomci i tekstovi na ovakav način su ljudima neusporedivo razumljiviji i čitkiji. To sve je moguće zbog end-to-end sustava za učenje integriranog u novi Google Prevoditelj, što u prijevodu znači da sam sustav s vremenom uči stvoriti bolje i prirodnije prijevode (slično kao umjetna inteligencija).

Nekoliko savjeta za što točniji i ispravniji prijevod

Prilikom korištenja Google Prevoditelja, vjerojatno ste primijetili da ponekad prijevodi ne ispadnu gramatički, pravopisno i smisleno točni, međutim postoji nekoliko manjih trikova kako to izbjeći. 

  • prilikom pisanja odgovora koristite kratke i jasne rečenice pravopisno i gramatički što ispravnije
  • što je više jednostavnih i neproširenih rečenica, to će i prijevod biti točniji
  • obavezno odvajajte riječi i rečenice od interpunkcijskih znakova, te pazite na velika i mala slova
  • ako govorite engleski, onda preporučujemo prijevode raditi s engleskog jezika na ostale, jer je prijevod znatno točniji nego kada se prevodi direktno s hrvatskog jezika.
  • koristite predefinirane tekstove i odgovore (šprance koje uključuju vašu ponudu, uplatu akontacije, potvrdu rezervacije...) koje lako kopirate u Google Prevoditelj i u sekundi je odgovor na upit spreman na svim drugim jezicima. Na ovaj način odajete dojam profesionalnosti i ozbiljnosti svim potencijalnim gostima. 

Uz najnoviji algoritam i tehnologiju za prevođenje Google Prevoditelj je značajno napredovao i poboljšao kvalitetu prijevoda kojeg nudi. Komunikacija iznajmljivača sa stranim gostima nikad nije bila lakša, stoga iskoristite sve mogućnosti koje vam pruža ovaj besplatni alat i potrudite se da komunicirate na onom jeziku na kojem vam je poslan upit.

 

4. Google Calendar (Google Kalendar)

 

U listopadu 2017. godine, Google je po prvi put od 2011. godine nadogradio svoj kalendar, a rezultat je vrlo moćan alat za upravljanje vremenom (rezervacijama) koji zapravo većina privatnih iznajmljivača još uvijek ne koristi dovoljno. Koristimo samo djelić njegovih funkcija i zanemarujemo mnoge načine na koje Google Kalendar može olakšati organizaciju poslovanja.  Dobra vijest je da ne morate učiniti ništa posebno da biste počeli koristiti sve prednosti Google Kalendara. Ako imate Google račun (Gmail adresu), ne morate ništa učiniti osim otvoriti web adresu: calendar.google.com ili Google Kalendar aplikaciju na pametnom telefonu.

Google Kalendar


Google Kalendar ima potencijal i može biti vrlo koristan i praktičan alat koji će koristiti privatni iznajmljivači kako bi dodavali/pregledavali rezervacije, ali i kako bi sinkronizirali kalendare s ostalih web lokacija.  Također možete uvijek nadohvat ruke (na računalu ili pametnim telefonima) imati popis svih rezervacija te datume dolaska i odlaska gostiju. U Google kalendaru možete imati više kalendara bilo za privatne ili poslovne potrebe, tako da će svaka vaša smještajna jedinica biti zasebni kalendar označen drugom bojom. Prikaz kalendara, čak i ako imate više smještajnih jedinica, je vrlo pregledan i intuitivan.

Ako imate oglas objavljen na Booking-u, Airbnb-u ili na ApartmanInfo.hr katalogu prvo ćete naravno morati uvesti podatke u svaki zasebni kalendar koji ćete nazvati po imenu smještajne jedinice. U kalendaru izvora (primjerice s Booking-a, AirBnb-a ili ApartmanInfo-a) potražite opciju za izvoz kalendara (download – spremanje na vaše računalo) ili možete potražiti poveznicu/URL na kalendar. U Google kalendaru na računalu kliknite ikonu pored Dodaj kalendar i imate opciju iz Url-a (zalijepit ćete link koji ste dobili u kalendaru izvora) ili Uvezi (uvest ćete (.ics) datoteku koju ste spremili na vaše računalo). Prednost kalendara koji se uvozi iz URL-a je da je potrebno samo jednom unijeti URL, a kasnije se kalendar (zauzetost) automatski ažurira. Ako uvozite (.ics) datoteku s računala, morat ćete ju uvesti svaki put ponovno nakon izmjene u kalendaru izvora što i nije toliko praktično. Svakako preporučujemo Uvoz iz URL-a, pošto će se Google kalendar automatski sinkronizirati s kalendarom izvora.

 

5. Google Drive (Google Disk)

 

Google Disk

Google Disk je vrlo popularan servis za pohranu i dijeljenje dokumenata, fotografija, videozapisa i drugih datoteka u oblaku, koji služi za sinkronizaciju, dijeljenje i izmjenu ili izradu dokumenata između više računala i/ili korisnika. Osim na računalu, Google Disk se koristi na tabletima i pametnim mobitelima, a neke od najvažnijih značajki su da:

  • možete pohraniti sve vrste datoteka do 15 GB

Možete pohraniti fotografije, priče, nacrte, crteže, snimke, videozapise i drugo. Prvih 15 GB prostora za pohranu besplatno je uz Google račun. Pohranu na Google serverima od 15 GB koriste zajedno Google disk, Gmail i Google fotografije tako da možete pohranjivati datoteke, spremati priloge iz e-pošte i sigurnosno kopirati fotografije i videozapise. Ako vam je potrebno više od 15 GB, uvijek možete nadograditi svoj račun.

  • možete pregledavati sadržaj na Google Disku bilo kada i bilo gdje

Datotekama na Google Disku možete pristupiti sa svakog pametnog telefona, tableta ili računala. 15 GB prostora za pohranu, koji dobivate uz Gmail račun se nalazi „u oblaku“ (točnije na Google-ovim serverima, kojima možete pristupiti bilo kada, bilo gdje i s bilo kojeg uređaja).

  • možete dijeliti datoteke i foldere

Možete vrlo jednostavno pozvati druge da pregledaju, preuzimaju ili surađuju na datotekama po vašem izboru. Nije potreban privitak e-pošte. Sve datoteke na Google Disku privatne su sve dok ih ne odlučite podijeliti. Brzo možete pozvati druge da pregledaju, komentiraju ili uređuju svaku datoteku ili folder (mapu) po vašem izboru, što omogućuje online suradnju na vrlo jednostavan način.

  • sve vaše datoteke su sigurne i zaštićene

Sigurnost vaših datoteka jest vrlo važna, stoga je svaka datoteka na Google Disku sigurna bez obzira na to što se događa s vašim pametnim telefonom, tabletom ili računalom (možete ili promijeniti ili izgubiti vaše računalo ili pametni telefona, ali datoteke uvijek ostaju i vezane su za vaš Gmail račun). Disk je šifriran pomoću protokola SSL, istog sigurnosnog protokola koji se koristi na Gmailu i ostalim Googleovim uslugama.

 Činjenica da je Google Disk besplatan i da radi u oblaku je ključna jer omogućuje svim privatnim iznajmljivačima da pohranjuju sve materijale vezane za smještajni objekt (fotografije, videozapise, cjenike, kućni red, rezervacije, razne statistike i predloške/odgovore na upite gostiju i ostale dokumente) na jednom mjestu. Možete pristupiti svim podacima bilo kada, bilo gdje i s bilo kojeg uređaja. Ovo je vrlo praktično jer primjerice možete vrlo jednostavno s gostima podijeliti čitavu fotogaleriju ili brzo kopirati jedan od sačuvanih predložaka i poslati odgovor na upit gosta. Ne morate više slati fotografije u privitku e-pošte, nego jednostavno podijelite link ili kopirate sadržaj predloška u vaš odgovor na upit gosta. Mogućnosti su brojne, a sve kako bi se olakšao i ubrzao poslovni proces, stoga savjetujemo svim iznajmljivačima da koriste ovu uslugu.

 

6. YouTube

 

YouTube je internetska platforma za dijeljenje videozapisa, koja je ujedno i najpopularnija na svijetu u domeni videozapisa te druga najposjećenija web stranica na cijelom internetu. Dnevno se pregleda preko pet milijardi YouTube videozapisa, a ukupni broj sati gledanja videozapisa na YouTubeu svakog mjeseca iznosi otprilike 3,25 milijardi! Vrlo impresivne brojke koje bi trebalo iskoristiti u promociji vlastitih smještajnih kapaciteta.

Zašto vlasnici smještaja trebaju uzeti u obzir YouTube?

U svom nastanku 2005. godine, YouTube je bio poznat kao platforma za dijeljenje ležernih video blogova uglavnom kućne radinosti. Međutim tokom godina je izrasla u platformu s uglavnom profesionalnim videozapisima i kanalima koji služi kao moćan alat za izgradnju brenda kako za pojedince tako i za male tvrtke. Svake godine sve više malih tvrtki danas koristi YouTube zbog njegovih mnogih prednosti:

  • potpuno je besplatan
  • omogućuje efikasnu video prezentaciju proizvoda i usluga
  • povećava vidljivost marke/brenda u tražilicama
  • privlači i zadržava kupce/goste
  • povećava relevantnost branda
  • omogućuje interakciju s kupcima/gostima na osobnijoj razini 
  • proširuje domet marketinških i reklamnih aktivnosti na širu demografsku kategoriju kupaca/gostiju

Kako vlasnici smještaja u Hrvatskoj mogu koristiti YouTube?

  1. Otvorite vlastiti YouTube kanal;
  2. Objavite svoje videozapise o smještajnom objektu, kompletnoj ponudi te prezentaciju mjesta i okolice;
  3. Podijelite video prezentaciju/e na vlastitoj web stranici te portalima za oglašavanje i društvenim mrežama;
  4. Postavite videozapise zadovoljnih gostiju na svoj YouTube kanal;
  5. U komentarima vaših videozapisa odgovarajte gostima kako biste stekli njihovo povjerenje;
  6. Pozovite goste da se pretplate na vaš YouTube kanal.

YouTube može biti odličan alat za promociju vaših smještajnih kapaciteta i destinacije, te za privlačenje novih gostiju. Svakako preporučujemo profesionalne fotografe koji mogu uz atraktivne i profesionalne fotografije izraditi i vrhunsku video prezentaciju i to snimkama iz zraka (dronovima) od smještajnog objekta pa do plaža i drugih glavnih atrakcija u vašem mjestu. Kvalitetnom i profesionalnom video prezentacijom se možete izdvojiti iz konkurencije i dodatno ojačati vaš brend te privući znatan broj novih gostiju.

 

7. Google Docs & Google Sheets (Google Dokumenti & Google Tablice)

 

Google Dokumenti besplatna su web-platforma za izradu dokumenata, tablica i prezentacija. Baš kao i Google Disk, možete mu pristupiti s bilo kojeg računala, tableta ili pametnog telefona s web preglednikom i internetskom vezom. Zamjenjuju klasične programe poput Microsoft Word-a ili Excel-a uz jednu vrlo veliku razliku, a to je da su besplatni i da se nalaze „u oblaku“. Jedna od najkorisnijih značajki Google Dokumenata je mogućnost dijeljenja dokumenata, tablica i prezentacija s drugima kako biste ih ili zajedno uređivali i stvarali ili jednostavno kako bi drugi pregledavali one dokumente koje odlučite podijelite s njima. 

  • Google Dokumenti ima niz korisnih značajki koje uključuju provjeru pravopisa, brojač riječi, mogućnost unosa glasa, mogućnost umetanja slika, grafikona i tablica i još mnogo toga. 
  • Google Tablice - aplikacija za proračunske tablice obrađuje sve, od jednostavnih grafova i tablica do složenih jednadžbi. 
  • Google Prezentacija - aplikacija za prezentacije vam omogućuje izradu prezentacija (npr. cjelokupne ponude smještaja) profesionalne kvalitete u samo nekoliko minuta.

Najbolje od svega je to što su Google Dokumenti besplatni za upotrebu te traže samo internetsku vezu i web preglednik. Budući da se nalazi „u oblaku“, ne morate ništa preuzimati na svoje računalo. Čak se i dokumenti koje izradite, automatski ažuriraju u stvarnom vremenu i spremaju „u oblak“ i ne zauzimaju prostor na računalu. Naravno imate mogućnost spremanja datoteka i na vaš tvrdi disk. Također se možete pomicati natrag kroz sve izmjene koje ste napravili i vratiti prethodnu verziju dokumenta. Uz aplikacije za iPhone i Android, Google Dokumenti su dostupni i uvijek pri ruci, samo se potrebno prijaviti na svoj Google račun i možete pregledavati i uređivati sve dokumente u stvarnom vremenu.

Kako iskoristiti Google Dokumente i Google Tablice?

Baš kao što na Google Disku možete imati spremljene sve fotografije vašeg smještajnog objekta, tako u Google Dokumentima možete imati spremljene sve ponude, sve odgovore na upite gostiju (predloške), kućni red, korisne informacije za goste… Kada dobijete upit od gosta, jednostavno otvorite dokument s odgovarajućim predloškom, kopirate ga i zalijepite u vašu e-poštu, malo prilagodite i pošaljete kompletan odgovor gostu u vrlo kratkom vremenu. Također ako vas gost zatraži dodatne informacije ili kućni red, samo podijelite link s njime. 

Google Tablice mogu biti korisne ako vodite evidenciju uplata depozita, kompletnih prihoda, prihoda po smještajnoj jedinici, usporedbe s prošlom sezonom… Za sve statističke podatke Google Tablice su idealan i vrlo jednostavan alat ako se naučite služiti njima.

 

Zaključak

 

Na kraju možemo zaključiti da Google može uvelike pomoći i olakšati u prezentaciji vaših smještajnih kapaciteta na internetu te u organizaciji i spremanju datoteka i podataka. Cilj i svrha Google-a je da kao tražilica ponudi svim korisnicima najrelevantnije i najtočnije informacije, ali to može učiniti jedino uz pomoć vlasnika tvrtki i smještajnih objekata koji nude svoje usluge i proizvode. Zato iskoristite veliki potencijal koji vam nudi ova najveća svjetska tražilica te otvorite i potvrdite vaš My Business korisnički račun, prevodite upite i šaljite odgovore i ponude gostima uz pomoć Google Prevoditelja te iskoristite sve pogodnosti koje vam pružaju usluge za bolju organizaciju i automatizaciju poslovnih procesa poput Google Diska, Kalendara, Dokumenata i Tablica.

 

Oznake: Google, Google My Business, Google Prevoditelj, Google Disk

Bilo bi nam drago da podijelite svoje mišljenje, iskustva i pitanja u komentarima ispod


Pretraži blog
Klub iznajmljivača - newsletter!

Želite li dobivati korisne savjete, ideje i preporuke za unaprjeđenje poslovanja kao privatnog iznajmljivača, pretplatite se na naš newsletter!

Vaša privatnost nam je važna, stoga Vas molimo da pročitete Pravila o privatnosti, s kojima se slažete prilikom dodavanja na našu newsletter listu.

Pratite nas
Oglasite smještajne kapacitete
Oglašavanje apartmana i privatnog smještaja u Hrvatskoj

Oglasite svoje smještajne kapacitete na ApartmanInfo.hr + 11 regionalnih kataloga. Osnovni oglas je u potpunosti besplatan!

Registrirajte se
Web stranice za iznajmljivače
Izrada potpuno responzivnih web stranica za iznajmljivače

Osigurajte bolju popunjenost uz moderne, atraktivne i potpuno responzivne web stranice za već 390 kn godišnje. Preuzmite poslovanje u svoje ruke!

Saznajte više
Savjetovanje i ostale usluge
Savjetovanje i druge usluge za privatne iznajmljivače

Unaprijedite svoje financijsko poslovanje te popunite svoje smještajne kapacitete i maksimizirajte dobit uz kompletan asortiman usluga savjetovanja i izrade studija.

Zatražite neobvezujuću ponudu
Naši partneri
MAAS SAVE pouzdan partner vlasnicima apartmana, poduzećima i obrtnicima u ostvarivanju ušteda bez financijskog ulaganja.
Oglasni prostor