Your browser does not support JavaScript! Gdje oglasiti apartmane i privatni smještaj na internetu? - Klub iznajmljivača

Gdje oglasiti apartmane i privatni smještaj na internetu?


19.05.2017. / 0 Komentara / u: Savjeti i ideje / od: ApartmanInfo

Razvojem interneta poslovanje, osobito privatnih iznajmljivača, se sve više mijenja, te je jedan od najbitnijih segmenata postala online prezentacija, te prisutnost na web portalima specijaliziranih za oglašavanje, tražilicama poput Google-a ili društvenih mreža poput Facebook-a. Paralelno dolazi do razvoja brojnih web portala, agencija i stranica, koje nude oglašavanje, veliku popunjenost i još mnogo toga, međutim postavlja se logično pitanje kako i koga zapravo odabrati? Kolika je cijena godišnjeg oglašavanja ili da li je oglašavanje besplatno, ali se naplaćuje provizija po ostvarenoj rezervaciji? Koje od stranica će doista biti uspješne, te će nam generirati i realizirati upite i rezervacije, a koje od njih samo žele izvući novac od privatnih iznajmljivača? Oglašavanje privatnog smještaja na internetu možemo podijeliti na dva osnovna modela; Oglašavanje uz proviziju (agencijski tip poslovanja) i Oglašavanje uz direktni kontakt sa gostima (samostalno poslovanje, te direktna komunikacija sa gostima bez ikakvih provizija). 

Za sve privatne iznajmljivače sastavili smo ovaj sveobuhvatni vodič koji pokriva oba modela oglašavanja, odnosno sve glavne web-lokacije, agencije i web portale za oglašavanje apartmana, soba, kuća za odmor i ostalog privatnog smještaja, zajedno s iznosom provizije za gosta i domaćina, te ostalim troškovima.


Oglašavanje uz direktni kontakt sa gostima (bez provizija)


Radi se o dugoročno najuspješnijem i naodrživijem modelu poslovanja privatnih iznajmljivača, gdje privatni iznajmljivači prezentiraju svoje smještajne objekte i jedinice na specijaliziranim web stranicama i portalima, te direktno komuniciraju sa gostima i sve uvjete rezervacije i cijenu smještaja formiraju u dogovoru s gostima. Ovakav način poslovanja daje veliku slobodu i samostalnost iznajmljivačima, jer mogu konkurirati cijenom (ne naplaćuju se visoke agencijske provizije), mogu samostalno puniti čitavu sezonu, predsezonu i post-sezonu, te maksimalno iskoristiti smještajne kapacitete (bez rupa od nekoliko dana koje su česte u poslovanju s raznim agencijama) i ono što je najvažnije uvijek su u direktnom kontaktu s gostima za sva njihova pitanja i potrebe (što najčešće uz kvalitetnu uslugu rezultira njihovim ponovnim dolaskom, odnosno stalnim gostima koji su najpoželjniji).


1. ApartmanInfo.hr (www.apartmaninfo.hr)
ApartmanInfo katalog privatnog smještaja

Katalog privatnog smještaja www.apartmaninfo.hr utemeljen je 2012. godine i jedan je od najvećih i najposjećenijih specijaliziranih web stranica za oglašavanje privatnog smještaja u Hrvatskoj s direktnim kontaktom s gostima. Prednosti ovog web kataloga su da je prisutan na svim važnim europskim emitivnim tržištima, te uključuje 10 portala na 9 različitih jezika. Osnovni oglas je besplatan, naplaćuju se samo izdvojeni oglasi, a osim usluge oglašavanja nudi se i izrada kvalitetnih web stranica prilagođenih i optimiziranih za iznajmljivače, te savjetovanje i druge usluge.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Ne naplaćuje se nikakva provizija i naknade, te je u potpunosti besplatna usluga za gosteNe naplaćuje se nikakva provizija i naknade, te je u potpunosti besplatna usluga za iznajmljivačeOsnovni oglas je BESPLATAN, a izdvojeni oglasi se dodatno naplaćuju ovisno o kategoriji



Oglašavanje uz proviziju (agencijski tip poslovanja)


Ovo je klasični sistem i model oglašavanja, koji funkcionira po principu turističke agencije, odnosno agencija (internet oglašivač) naplaćuje proviziju po ostvarenoj rezervaciji i to od gosta ili od iznajmljivača ili od oboje. Veliki nedostatak ovakvog načina poslovanja je da se gotovo uvijek provizija naplaćuje od iznajmljivača, što pak za iznajmče znači višu krajnju cijenu smještaja uvećanu za iznos agencijske provizije i nižu krajnju zaradu. Osim toga razne web stranice, agencije i portali imaju vrlo različite uvjete poslovanja, koji su najčešće vrlo povoljni za goste, međutim vrlo nepovoljni za privatne iznajmljivače. Primjerice vrlo slabi instrumenti osiguranja od nedolaska gosta (mogućnost otkazivanja rezervacije nekoliko dana prije dolaska), nemogućnost upravljanjem vlastitim sustavom rezervacija (agencije najčešće pune Vaše smještajne jedinica uz rupe od jednog ili nekoliko dana, koje je na kraju vrlo teško popuniti), zabrana isticanja niže cijene na drugim portalima, prisila davanje minimalno jedne smještajne jedinice u alotman... Od pozitivnih strana možemo istaknuti veliku popularnost takvih stranica i portala u svjetskim razmjerima, te veliki broj upita, odnosno rezervacija. Oni iznajmljivači koji su tek počeli sa iznajmljivanjem ili jednostavno nemaju vremena se posvetiti oglašavanju onda ovakav tip stranica sigurno dobro dođe, međutim svi ozbiljni iznajmljivači, koji žele samostalno poslovati i maksimizirati svoje prihode bi trebali izbjegavati ovakav tip poslovanja, koji kratkoročno može dovesti puno gostiju, međutim dugoročno donosi puno više stresa i manju zaradu. Važno je također napomenuti da kod oglašavanja s provizijom, postotak od cijene smještaja kojeg plaćate oglašivaču prilikom realizacije rezervacije, nije jedini trošak kojeg imate. Ulaskom u EU, na iznos provizije se naplaćuje PDV (VAT) u skladu s propisima važećima u Europskoj Uniji, stoga morate od Porezne uprave zatražiti svoj PDV identifikacijski broj i podnjeti prijavu Poreznoj upravi za mjesec u kojem je korištena usluga stranog oglašivača putem PDV obrasca.


1. Booking (www.booking.com)
Booking

Booking.com je bez sumnje broj 1 web stranica za putnike širom svijeta. Svakodnevno je rezervirano više od 1,2 milijuna noćenja putem ove online putničke agencije. Dostupna je na više od 40 jezika, a ima gotovo 1,2 milijuna nekretnina u više od 227 zemalja u cijelom svijetu. Gosti u odnosu na iznajmljivače imaju znatno povoljnije uvjete i u povlaštenom su položaju.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Ne naplaćuju se rezervacijske pristojbe za goste.Iznajmljivači plaćaju 15% provizije ukupnog iznosa rezervacije. Računi se fakturiraju iznajmljivačima i plaćaju na mjesečnoj bazi.Ne naplaćuje se naknada za registraciju i objavu oglasa.


2. Airbnb (www.airbnb.com)

Osnovana 2008. godine iz spavaće sobe u San Franciscu, Airbnb je trenutno jedna od najvećih web stranica za iznajmljivanje privatnog smještaja. Ima više od 100 milijuna korisnika, uključujući i oko 640.000 privatnih iznajmljivača. Vrlo je korisna i popularna za veće i poznate gradove i destinacije poput Splita ili Zadra, dok vrlo slabo puni obiteljski smještaj u manjim mjestima.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Gosti plaćaju naknadu za uslugu od 6-12% ukupnog iznosa rezervacije.Iznajmljivači plaćaju oko 3%, ali može i varirati ovisno o ukupnom iznosu rezervacije.Registracija i objava oglasa su besplatni, te možete oglasiti cijelu nekretninu, privatnu sobu ili zajedničku sobu.


3. HomeAway (www.homeaway.com)

HomeAway je postao globalni igrač spajanjem i kupovinom brojnih drugih sličnih internetskih stranica za oglašavanje smještaja. U sastavu HomeAway-a su FeWo-direkt.de, VacationRentals.com, VRBO.com... S više od milijun aktivnih oglasa u više od 190 zemalja. Više od 44 milijuna putnika svaki mjesec pregledava i koristi ovu stranicu kako bi rezervirali smještaj, međutim puno je više prikladna za svjetsko, a ne za hrvatsko tržište.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Naknada za gosta obično iznosi između 5 - 12% ukupnog iznosa rezervacijePonuđene su dvije opcije:
Plaćanje po rezervaciji
Iznajmljivači plaćaju proviziju od 8% na ostvarene rezervacije
Godišnja pretplata
Cijena godišnjeg oglasa se kreće od 399 USD do 549 USD
Plaćanje po rezervaciji
Iznajmljivači plaćaju proviziju od 8% na ostvarene rezervacije
Godišnja pretplata
Cijena godišnjeg oglasa se kreće od 399 USD do 549 USD


4. TripAdvisor (www.tripadvisor.com)

Putnička web stranica, TripAdvisor izgradila je svoj imidž i snažne rezultate na temelju prikazivanja pouzdanih recenzija o svemu vezanom za putovanja. To uključuje hotele, restorane i naravno privatni smještaj. Najnovije brojke ukazuju da preko 340 milijuna putnika koristi mjesečno TripAdvisor za pretraživanje, a na web stranici ima više od 800.000 nekretnina za odmor u više od 190 zemalja, TripAdvisor uključuje još i stranice FlipKey, HouseTrip, HolidayLettings i Niumba.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Gostima se naplaćuje naknada za rezervaciju, a to varira od 8% do 14,5%, ovisno o ukupnoj rezervaciji.Iznajmljivači plaćaju trošak od 3% na svaku ostvarenu rezervacijuNema naknada za registraciju i objavu oglasa. Postavite svoj oglas besplatno.


5. Atraveo (www.atraveo.com)

Osnovana 1997. godine, Atraveo je dio poznate TUI grupe i ima u ponudi više od 300.000 nekretnina iz cijelog svijeta, s posebnim naglaskom i fokusom na Europu i europsko tržište. Atraveo je internacionalna platforma, dostupna na više od 10 jezika.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Gostima se ne naplaćuje naknadaIznajmljivači na atravu plaćaju 15% provizije na sve ostvarene i potvrđene rezervacijeUnos oglasa, odnosno nekretnine na atraveu je besplatan


6. Wimdu (www.wimdu.com)

Wimdu posluje od 2011. godine. Ima 350.000 nekretnina spremnih za prihvat rezervacija u 150 zemalja i na 15 različitih jezika. Na Wimdu-u, postoji veliki izbor privatnog smještaja koji odgovaraju bilo kojem proračunu i destinaciji.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Gosti s Wimdu-a plaćaju 12% naknade na ostvarenu rezervacijuIznajmljivači plaćaju trošak od 3% na svaku ostvarenu rezervacijuRegistracija i objava oglasa su besplatni


7. Only-apartments (www.only-apartments.com)

Only-apartments, kako im i naziv sugerira, se specijalizirao za najam apartmana. Njihova web stranica trenutno sadrži više od 250.000 apartmana u 109 zemalja širom svijeta.

Naknada za gosteNaknada za iznajmljivačeNaknada za objavu oglasa
Gosti plaćaju naknadu za uslugu od 15% do 18% ukupnog iznosa rezervacijeIznajmljivači plaćaju naknadu od 1% ako se žele osigurati i traže plaćanje depozita od gostijuRegistracija i objava oglasa na Only-apartments je besplatna i nema godišnjih naknada



Kvalitetom i radom do više rezervacija i uspjeha


Sve navedene web stranice i brojne druge koje nismo naveli imaju za cilj dovesti goste i popuniti smještajne kapacitete, međutim za uspješno poslovanje privatni iznajmljivači se ne smiju oslanjati samo na ovaj tip oglašavanja. Naime za uspješno punjenje smještajnih kapaciteta ne samo u sezoni, nego i van sezone, te za maksimizaciju prihoda i dobiti, potrebno je uložiti mnogo vlastitog truda, od ulaganja u kvalitetu, ažurnost, pravilne politike cijena, izrade vlastite web stranice, prisutnosti i aktivnosti na društvenim mrežama pa sve do korištenja besplatnih alata iz Google-ove lepeze vrlo korisnih usluga. Oglasni on-line kanali su vrlo važni, međutim oni dobivaju puni smisao tek u kombinaciji sa svim ostalim marketinškim aktivnostima i konstantnim ulaganjima u podizanje kvalitete koje je nužno za svakog privatnog iznajmljivača kako bi uspješno poslovao i bio zadovoljan na kraju svake sezone

Oznake: oglašavanje apartmana, online marketing, direktni kontakt

Bilo bi nam drago da podijelite svoje ideje i misli u komentarima ispod.

Oglasni prostor