Zadovoljstvo iznajmljivača turističkom sezonom 2025. (Rezultati ankete)

20.10.2025.
Anketa provedena među privatnim iznajmljivačima u listopadu 2025. godine imala je za cilj utvrditi razinu zadovoljstva turističkom sezonom, analizirati poslovne rezultate, popunjenost smještaja, kretanje cijena i potrošačke navike gostiju.
Anketi je pristupio 271 privatni iznajmljivač (aktivni oglašivači na Laganini.com portalu) i to putem Google obrasca, čije su izjave i razmišljanja pružile vrijedan uvid kako su sezonu doživjeli naši iznajmljivači odnosno kakvo je stanje “na terenu”.
Očekivanja i uspješnost sezone
Većina ispitanika navodi da je sezona bila u skladu s očekivanjima ili dobra, dok petina anektiranih iznajmljivača ističe da je bila ispod očekivanja ili iznimno neuspješna. Samo 10% iznajmljivača smatra da je sezona bila iznad očekivanja. Navedeno ukazuje da je 2025. godina bila stabilna, bez većih iznenađenja, s nešto slabijim rastom u usporedbi s prethodnom sezonom.
Popunjenost smještaja
Rezultati sugeriraju da je kod najvećeg broja iznajmljivača popunjenost u 2025. godini bila jednaka kao prethodna godina, dok je kod 31% iznajmljivača popunjenost bila lošija u odnosu na 2024. godinu.
Većina ispitanika navodi vrlo dobru do odličnu popunjenost (75% i više), što ukazuje da je osnovna potražnja održana, ali bez rasta koji su mnogi očekivali nakon nekoliko snažnih sezona.
Kretanje cijena
Više od polovice ispitanih iznajmljivača izvještava da su cijene ostale na razini prethodne godine, dok je gotovo trećina iznajmljivača povisila cijene do 10% u odnosu na prethodnu godinu. Ovo upućuje s jedne strane na zasićenje tržišta i oprezniji pristup formiranju cijena u kontekstu usporavanja potražnje, dok je s druge strane dio iznajmljivača povisilo cijene kao odgovor na rastuće ulazne troškove i povećanje poreznog opterećenja.
Potražnja gostiju
Potražnja je u najvećem broju slučajeva ocijenjena kao slična ili manja u odnosu na 2024. godinu. Time se potvrđuje trend blagog pada interesa, što iznajmljivači povezuju s promjenama u kupovnoj moći i širim ekonomskim okolnostima.
Prodajni kanali
Prodajni kanali koji su dali najveći doprinos u privlačenju gostiju kod iznajmljivača su i dalje direktan kontakt putem vlastitih internetskih stranica i ponavljanje dolazaka stalnih, zadovoljnih, gostiju te internetskih portali uz direktan kontakt poput Laganini.com. Dio ispitanika koristi inozemne online turističke agencije (OTA), a sve je manji udio gostiju koji dolaze preko tradicionalnih turističkih agencija. Ovo ukazuje da se iznajmljivači postupno profesionaliziraju, ali i da lojalnost gostiju ostaje važan element uspjeha.
Pritužbe i zadovoljstvo gostiju
Većina ispitanika navodi da nije bilo pritužbi gostiju na smještaj i/ili destinaciju, dok se pojedini slučajevi odnose na visoke cijene te raznolikost i kvalitetu destinacijske ponude – što ukazuje da gosti sve više očekuju dodatne sadržaje i viši nivo ponude same destinacije, a ne samo kvalitetan smještaj.
Vanpansionska potrošnja
Iako polovica ispitanih iznajmljivača smatra da nije bilo značajnih promjena u vanpansionskoj potrošnji gostiju tijekom sezone, čak 41% njih izjavilo je da su gosti imali manju potrošnju (izvan smještaja). Pad potrošnje izvan smještaja, iznajmljivači povezuju s opreznijim trošenjem i inflatornim pritiscima. Gosti su, prema iskazima, trošili selektivnije, najčešće birajući osnovne obroke i povoljnije aktivnosti.
Trajanje boravka
Većina iznajmljivača izjavilo je da nije bilo značajnih promjena u trajanju boravaka gostiju tijekom sezone dok je četvrtina njih prepoznalo trend kraćeg boravka gostiju u usporedbi s prošlom godinom. To sugerira blagu promjenu navika gostiju - da se ipak odlučuju na putovanja na godišnji odmor ali zbog inflacije, rastućih troškova i posljedično manjeg raspoloživog budžeta ostaju kraće u destinaciji u odnosu na protekle godine.
Ocjena sezone
Prosječna ocjena ovogodišnje turističke sezone od strane iznajmljivača je 7,6, što pokazuje umjereno zadovoljstvo – sezona je bila uspješna, ali bez značajnih pozitivnih pomaka.
Zaključak
Sezona 2025. potvrđuje stabilnost hrvatskog turističkog tržišta , ali i ograničen prostor za rast u segmentu privatnog smještaja. Iznajmljivači se sve više suočavaju s izazovima konkurentnosti i većim očekivanjima gostiju, koji prvenstveno traže više vrijednosti za potrošeni novac.
Trendovi kraćih boravaka, stagnacije cijena i slabije vanpansionske potrošnje upućuju na potrebu inovacija i diversifikaciju ponude – primjerice, uključivanje dodatnih usluga, iskustvenog turizma i boljeg digitalnog marketinga.
Za sezonu 2026. privatnim iznajmljivačima preporučujemo podizanje kvalitete smještaja i usluge odnosno povećanje konkurentnosti, bolju online prisutnost te suradnju s lokalnom (turističkom) zajednicom u cilju stvaranja atraktivnije i održivije ponude.
Oznake: zadovoljstvo iznajmljivača
Pretraži blog
Newsletter
Želite li dobivati korisne savjete, ideje i preporuke za unaprjeđenje poslovanja kao privatnog iznajmljivača, pretplatite se na naš newsletter!